Atatürk'e Hakaret Davası

|

1924 Anayasasına göre Cumhurbaşkanının izni olmadan hakaret davası açılamazdı. İçişleri Bakanı Şükrü Kaya Atatürk'e geldi ve elindeki dosyayı göstererek:
-Antalya’da bir köylü size hakaret etmiş. Savcılık dava için izninizi istiyor.
Atatürk sorar:


-Ben ne yapmışım bu köylüye?
-Fabrikasyon imalatı 5 kuruşu olan Köylü Sigarası sadece tütün ve sigara kâğıdı halinde olursa 3 kuruş...

Köylü aldığı paketin içinde sigara kâğıdı bulamayınca, gazeteden kestiği kâğıda sarmış, çakmağı yakınca gazete kâğıdı alev almış, dudakları yanmış ve adınızı söyleyerek:
' O köşkünde hazır sigara içiyor, ben parasını verdiğim pakette sigara kâğıdı bulamıyorum' deyip şikâyetini şahsınıza hakaretle tamamlamış.

Atatürk gülmüş:
-Anlaşılan beni padişah sanmış. Bak beni dinle. Trablusgarp Harbinde ben de bulduğum tütünü gazete kâğıdına sararak içmiştim. Bıyıklarım yanmıştı. Pek berbat bir şeydir. Köylü gene bana az küfretmiş. O’nu mahkemeye vereceğine aldığı paketin içinde sigara kâğıdı bulunmasını temin et. Adresini Soyak'a bırak özür dilesinler ve bir koli içtiği tütün paketinden göndersinler. Yalnız dikkat etsinler paketler kâğıtsız olmasın.

Halkla ilgili en basit olayları nasıl takip ettiğini bilen Şükrü Kaya Genel Sekreteri Hasan Rıza Soyak'a köylünün adresini vermekle kalmadı, Antalya Valisine; köylü tütün paketlerinin içinde sigara kâğıdı olup olmadığını kontrol ettirdi.
İki hafta sonra Atatürk durup dururken Kaya'ya şunu sordu:
-KÖYLÜYE PAKET ULAŞTI MI?

http://ataturkkk.blogspot.com




0 yorum:

Yorum Gönder

 

©2009 Mustafa Kemal Atatürk - Atatürk'ün Hayatı | Atatürk Fotoğrafları | Template Blue by TNB